Вовед:
- Придобивките на возење велосипед до училиште изгледаат скоро невозможни за учениците и нивната мотивација може да задоцнува со менувањето на климата. Организиран труд или натпревар може да поттикне возбуда и да го зајакне интересот преку овозможување на брза цел која се цени.
- Километарскиот Клуб или Натпревар ги предизвикува учениците да ги следат нивните велосипедски патувања или растојанија, и да ги искористат истите кон зацртаната цел. Предизвикот и наградите треба да бидат соодветни на училишните вредности, ресурси, и цели.
Цели:
- Унапредување на знаењето и велосипедските вештини на учениците, наставниците, родители и пошироката јавност.
Методи и стратегии:
- визуелен метод на учење
- меморија
Форми на работа:
- групна/тимска работа
Вид на активноста:
- Некои опции кои треба да се земат во предвид за да соодветно може да ја спроведете оваа активност се:
- Што ќе биде мерено: Бројот на патувања или извозени километри? Патувања до училиштето или сите патувања со велосипед воопшто?
- Индивидуални или групни предизвици: Дали учениците се обидуваат да достигнат индивидуални цели, или да допринесат кон групата/одделението како целина?
- Мотивација: Следните фактори треба да ги зајакнат вредностите на активно патување и може да бидат индивидуални награди – како аксесоари за велосипед или подарок сертификат за локалната вело-продавница – како и награди за победничкото одделение – како на пример екстра час по физичко.
- Учениците треба да користат онлајн калкулатор(доколку истото е возможно) за патување или алатки за мапа, со цел да ги запознаат патеките и растојанијата, и да ги следат своите патувања.
Како се спроведува вежбата:
- Поради растојанијата за велосипедското возење, возењето е посебно добро соодветно за предизвици на растојанија кога има и дестинација. Со дестинацијата, се охрабрува и зајакнува групата да оди подалеку и да биде поамбициозна во одбирање на крајна дестинација.
- Ваков предизвик функционира добро помеѓу училиштата во целата општина, и училиштата се натпреваруваат за трофеј или поголема награда.
- Ако училишниот двор не е соддветен за велосипедско возење, или се вклучени ученици кои немаат соодветни вештини и самодоверба, или пак не можат да возат до училиште, со предизвикување на учениците да ги следат своите вело-патувања и растојанија кога се дома, се овозможува на сите да учествуват додека добиваат искуство и пракса потребни за безбедно велосипедско возење до училиштето.
- Ако училишниот објект е соодветен и безбеден за велосипедско возење, може истото да се одржува под надгледување во училиштето.
Потребни материјали:
- Координатор кој собира податоци за патувањето или растојанијата.
- Систем за евиденција на записи.
- Однапред поставена цел или етапи.
- Награди или мотивација за целиот предизвик.
Очекувани резултати:
- Велосипедскиот натпревар или предизвик е посебно корисна стратегија за одржување на интересот преку мотивација за блиската иднина.
Времетраење на вежбата: 90-120 минути
Ве молиме пополнете ја следната табела со цел подобрување на активностите во иднина и споделете ги со нас вашите одговори на: veloschools.ecologic@gmail.com
Што ми се допадна од оваа активност? | Што не ми се допадна од оваа активност? | Што би промениле? |